MODERNÍ NÁDRAŽÍ
S NEJRYCHLEJŠÍ DOPRAVOU
ŠETŘÍ 50 MILIARD


Zásadní výhody nového řešení : Lidé, jezdící vlakem, chtějí nádraží ve středu města.
Zejména dojíždějící z okolí, 90%, jenže ti hlasovat v referendu nesměli.

Tuneláři tvrdí, že do středu města se nedají umístit delší rovná nástupiště „nedá se modernizovat“, jelikož zavazí památkově chráněná budova Malá Amerika.
Ale je možné odstěhovat to skladiště stranou, technika je vyzkoušená, kdysi se tak stěhoval kostel u Mostu.
Do uvolněného prostoru se skvěle vejdou dlouhá nástupiště, přímo u tramvají, pod vlaky přijíždí autobusy, můžete přijet autem pro děti či babičku na velké parkoviště nad nástupišti.
To je nové, dosud nezvažované řešení. Modernizované nádraží se dá umístit do středu města.

Lidé brání nádraží před likvidací = pokusem stavět vzdálené na kraji Komárova, tamní excentrická poloha by způsobila ztráty času cestujících při kodrcání napříč městem, přílišné přesuny vozidel napříč silničními okruhy zablokují automobilovou dopravu.
Infarkt jižní části města, kvůli excentrickému "odsunu". K zaflikování chyby vynutí přeorání města, už přiznávají bourání domů a ulic, kvůli překopání MHD za dalších 10 MLD Kč, výdaje úhrnem přes 60 MILIARD Kč z našich daní za nádraží a připojení. Tunely Blanka stály 200% slibovaných nákladů, stejně jako tunely Dobrovského,... Tady zcela zbytečnými. Údržba by spolkla půl miliardy každý rok, tak nás budou okrádat Tunelostavy donekonečna. – to jsou oficiálně přiznané náklady.
Pro podrobnosti můžete ťuknout do tečkovaně podtržených slov         pšesně tak :-)
                                     druhé ťuknutí smaže ...
.
Výdaje po odsunu nádraží, v přepočtu na každého obyvatele Brna, činí 220 000 Kč, o které nás oberou daně, zdražením a snížením příjmů.
Ztráty času by zatěžovaly cestující při vláčení do vzdáleného kouta každý den.

Ale mnozí lidé si zachovali zdravý úsudek.
Řešení je rozpracováváno odborníky z vysokých škol.
Dobrá zpráva: Povrchové řešení nádraží je ověřeno výpočtem specialisty drážního stavitelství. :-)
Projektant využil jen část možností a výpočet prokázal že umístění nádraží je možné. Ve výkonném a přitom úsporném řešení celého uzlu Brno. Šetří desítky miliard a čas života lidí.
Bez obřích tunelů je blokováno politiky, v zájmu hrabání spekulantů hodili řešení pod stůl.   (15.4.2015)

Další dobrá zpráva: podařilo se vymyslet řešení nádraží novým způsobem, používá oblouky s velkým poloměrem, uspořádání je hladce průchodné po technické stránce, vyhovuje normám i Stavebnímu řádu. Kolejiště je jednoduché, s dlouhými rovnými bezpečnými nástupišti, povrchové, bez zbytečných tunelů, a přitom moderní ve středu města.   (2015)
Plní požadavky ministerstva a SŽDC, včetně jejich formálních záminek, blokujících řešení.
Upozornění, že existuje lepší nové řešení, ignorovalo Ťokovo ministerstvo. Dělají na chybných projektech a marní peníze lidí.
Vstup řešení do soutěže zakázal magistrát pod formální záminkou, dál ignorují postoje občanů.
Způsob sebeobrany lidí je popsán níže.
Stačí když občané projeví svou vůli směrem k politikům, aby se pohnuli.
Provedení a použití: Šetří 20 minut z cestovní doby každý den (oproti ztrátám při trmácení na vzdálené nádraží). Úhrnem šetří stovky lidských životů během následujících let.
Základní řešení je bez tunelů, ve všech smyslech toho slova.
Zachovat nádraží ve městě, u tramvají, šetřit každý den čas i peníze, jde.
Jednoduše, elegantně, téměř zadarmo.

V principu stačí položit nástupiště rovně ve stávajícím místě, uvolněném prostoru. Jednoduché povrchové kolejiště. Díky tomu je možno dosáhnout velké úspory
Každému z Vás šetří toto řešení 220 000 Kč, jako na nové auto,
které by musel odvést v daních i v cenách zboží.
Stavějme úsporně a rozumně – postavíme více, např. byty, zlevní bydlení a budou i pracovní místa, při účelném vynakládání peněz.
Každý dojíždějící ušetří šest měsíců života, které může věnovat dětem.
Život lidí je měřítkem stavby a města.

Ing. Zdeněk Prochá zka
konstruktér Autor celosvětového patentu.
Prvním řešením byl podvozek vysokorychlostních vozů, patentovaný německým Výzkumným ústavem železničním. Několik dalších vynálezů stihli patentovat dříve pánové Westinghouse, Lockheed, nějaký p. Apple (podle jména dělá do ovoce) má podobné řešení v iPadech,... Naposledy Knorr-Brehmse patentoval e.brzdu vagónů pár měsíců před podáním přihlášky neznámého českého vynálezce. Přátelé si ho dobírají slovy: "Měl bys vynalézat na schodech patentového Úřadu." :-) Potěší aspoň, že jde o dobrou společnost. :-) Velké poděkování Zdeňku Svěrákovi a Ladislavu Smoljakovi...

Brno


"Když jsem byl ve funkci přednosty žst. Brno hl.n., již tehdy před lety byly takové tlaky (nejvíc ze strany ŽS - Štefl a SÚDOPu- Mráz), ale vždy jsme je dokázali úspěšně odvrátit. Hodně úspěchů v prosazení "varianty v přilehlé poloze" přeje ing. Eduard Novák"

Úsporné řešení za 9 mld bylo shozeno ministerstvem ze stolu "kvůli finanční náročnosti" a požadují megalomanie za 60 MLD Kč.Řebíček (ODS)...
Že bude tlačit gigantické tunely teď vzkázal Prachař za líbivými slovy k ohlupování naivek (2014, žel, tunelům-aNO). Zbytečné tunely úmyslně razí Ťok (2015-2019, tunelům-aNO)
Jestli Vám z toho zůstává rozum stát, tak je nás takových hodně.

Abych zveřejnil nové řešení, podařilo se mi zajistit smlouvu na reklamní plochy uvnitř nádraží, když šéfové tunelářů spali. Když si obsahu všimli, zakázali plakáty o možnosti demokraticky hlasovat o poloze nádraží, zakázali vyvěsit byť jen jméno, ačkoli platím billboardy. Ani obličej ☺ na vás nesmí juknout. Pohled do zrcadla odhaluje důvod. ☺    Tak jsem plochy přenechal aktivistům referenda,jejich postup jsem nemohl ovlivnit, jen platím plakáty na nástupištích z malých úspor. (Při starostech o společnost jsem vynechal sebe.) hlasování občanů je správný princip a formulace "protažení podél ulice Nádražní" zahrnuje toto úsporné řešení. I plakát referendistů byl zakázán strukturami z ODS, ale aktivisté nejsou cenzurováni v médiích jako já, chtěli zveřejnit protiústavní skandál, načež struktury ustoupily o píď, připustily zmínku o referendu – a zcenzurovaly všechno ostatní.
Zakázaly jakoukoli zmínku o úsporném řešení, byť jen odkaz na tuto stránku.
Zakázaly zveřejnění nákladů vzdálené varianty.
Protože prostým pohledem lidí na megalomanské výdaje odsunu je vidět, o co v tunelech jde. Zakázaly mapu Brna. Protože je na ní vidět obrovská vzdálenost k tramtárii ODSunu. Oproti přimknutí protaženého nádraží Brno-STŘED k tramvajím, autobusům, trolejbusům.

Váš názor, vzkaz, žádost o návod:


"Doufam, ze se Vam podari protlacit tohle reseni. Pokud pro to mohu neco malo udelat, treba podepsat nejakou petici..., napiste. Drzim Vam (a nam vsem) palce!" Peťa V., Brno

Rozhodnutí úředníků ("motivovaných" z 60 MLD, které vezmou z výsledků naší práce) můžeme zvrátit, stačí řešení přátelům
nebo předat odkaz na  PetPe.cz/nadrazi-Brno.php  lidem podobného smýšlení (tady e-mailem)...
a zaslat připomínky krajskému úřadu, jednoduchý návod je připraven, stačí napsat svůj e-mail do okénka vzkazu výše.

Nádraží likvidují zkorumpovaní politici. (r.2020:) Chystají se vymazat jeho koridor z územního plánu. Na to se pak vymluví magistrát "už to nejde, zrušil to nadřízený".
Cestující vlakem chtějí nádraží ve středu města, žel nesměli hlasovat v brněnském referendu.
Ale mají volební právo v kraji, a je nás hodně. Můžeme ovlivnit svou budoucnost, zachránit nádraží před likvidací zkorumpovanými krajskými politiky. Abychom udrželi prostor v územním plánu, včetně příjezdových tratí, má každý občan právo podat připomínky a námitky k tzv. Zásadám územního rozvoje, ve kterých se rozhoduje. Návod je připraven, stačí napsat svou e-mailovou adresu do vzkazu výše, zašleme.

Jde o prostor uzlu MHD, kde se protočí denně 100 000 lidí i když číslo by kleslo po likvidaci nádraží, měli by si uvědomit majitelé okolních obchodů a restaurací, návštěvnost by klesla po likvidaci nádraží, měli by si uvědomit majitelé obchodů a restaurací ve městě.

Nádraží ve městě chtějí zbourat, neboť jde o nejlukrativnější státní pozemky, již zcizeny do anonymní kyperské firmy "Bludiště" funkcionářů ODS. Okolní městské pozemky tajně převedeny na osoby s ruskými jmény, napojené na Jákoboviče, financující ODS. Ta dosadila vedení města, s Onderkou dosadila funkcionáře kteří potichu vyvedli městské pozemky...

Další důvod vzdálené megalomanie: výkupy pozemků pro ODSun, při kterých si nahrabali spekulanti, kteří sami o odsunu rozhodli, znali informace o rozhodnutí předem. Tvrdí: „vzdálenost nádraží nevadí, protože cestující budou muset vystoupit v zastávkách na kraji města“ – potom vzdálené nádraží nemá smysl dopravní...
Tak jaký? Peníze, odklonit hodně peněz z našich peněženek.

Je jedno, jestli nádraží je stavěno z městského, státního nebo evropského rozpočtu, jsou to pořád naše peníze, 220 000 Kč které by tuneláři vytáhli každému z peněženky Partaje utěšují ovečky že nádraží zaplatí "stát", současně "stát má jen peníze které sebere poplatníkům". Poplatníci by zaplatili zbytečných 60 MLD za megalomanii ODSunu Onderky/NvC.
. 30 MLD na přeorání městské dopravy by zaplatili Brňané osobně a přímo.

Tunely obou variant tlačí ministr Prachař (2014), zbytečně berou 60 miliard z našich platů.tunelům opět ano, za líbivými slovy k ohlupování naivek, po Řebíčkovi (ODS, 2006÷09). Zbytečné tunely záměrně razí Ťok (2015÷19, aNO). Výslovné lži "tunely jsou nutné, a vaše varianta neobsahuje vůbec žádný tunel, ..." vzkázalo ministerstvo financí pozdějšího premiéra (2014÷17, ÷20). V zákulisí se staří tuneláři dávají dohromady s novými, ODS náhle sepisuje prohlášení s dosavadní opozicí ("Pod Petrovem"), že obří tunely budou.včera tiskli sprostě špiclovské fotky o Hollanovi že si kupuje prostituty za nádražím, vzápětí se před kamerami objímají a hrají to na voliče, 61 miliard vytažených zbytečnými tunely z naší kapsy. Souručenství "budou se stavět jedny nebo druhé tunely" koordinují politici aNO na ministerstvu. Kousek skutečného pozadí partajní politiky a oslavných hesel jak "se dají dohromady" – jenže odkláněči. V zákulisí nám nadávají funkcionáři všech partají, hrabající peníze v městských firmách, protože jejich odklánění narušujeme a nejsme poslušní, nejsme na kolenou... :-) Existenci úsporného řešení utajuje celý establishment. Systematickou cenzurou v médiích, ovládaných mocnými, mocnými za Vaše peníze. A přiznaný důvod? "Kolize úsporných opatření se zájmy vedení".

Mocní postavili silné byrokratické překážky, bránící vystřídání parazitického establishmentu. Tunelům z našich peněz budeme bránit dál, budeme v práci pokračovat. Pracujeme PRO Brnoslogan ukradl funkcionář který ukradl i diplomovou práci, přezdívaný "lžidoktor O.". Jeho schopnosti jsou omezeny na rozkradení majetku, přesto ho oslavují ti, co požadují větší podíly z platů nás ostatních... Na rozdíl od nich, nedostáváme od nikoho ani korunu, financujeme všechno ze svého.
Proti celému establishmentu, spojenému zájmem o naše peníze tekoucí do tunelů, městských firem,...
, ale ZA SVOJE.
Odměnou je občasný úsměv. Děkuji všem, kdo mi věnovali přízeň.
Jsem rád když se lidé usmívají, zanedlouho to může být vzácnost všeobecně, snažím se něco změnit, abychom ovlivnili svůj život.

2016: Úhrnem vzato, za ty dlouhé roky jsem zaznamenal jeden úsměv hezké ženy, několik nadávek, pár syčáků na mne plivlo, nakonec mi vyhrožovali vraždou bisáci.
:-)

Za ušetřených 50 MILIARD Kč můžeme opravit silnice, zlepšit zdravotnictví, zrychlit místní tratě, postavit obchvaty obcí (včetně tažení R43 mimo lidská sídla),...
Za stejné peníze postavit více užitečných staveb – přibudou pracovní místa a zvýší se platy.
Brňan, plátce daní, ušetří 220 000 Kč PROtaženým nádražím ve středu města.


Nová řešení jsou vykreslena a vysvětlena zde
(obrazová příloha v pdf, ťuknout sem nebo Uložit jako)

i s dalšími výhodami, včetně vylepšení dalších částí Brněnského uzlu
zrychlujících cesty na Tišnov, Přerov a Veselí o 4÷10 minut

(ty za 1÷6 mld, volitelné, jinak zůstává 9 mld za základ).

Doplněno: zrychlení v Židenicích o 2 minuty času, za pouhých 0.04 mld, což není mnoho. :-)



Mimochodem, pro vysvětlení občasné záměny: konkurenční variantu se zakřivenými nástupišti viděl jsem několikrát jak vlak táhne člověka po pražcích podél nástupiště když ho neviděl strojvůdce, u zakřivených nástupišť to bude stálé riziko a podkopáním Petrova gigantickými tunely až za Kohoutovice, náklady přes 60 MLD Kčsami přiznávají nestabilitu brněnského podzemí a hornin, překvapí biskupa, až na Petrově praskne klenba a vysoko nad hlavami se vyvalí kámen , nazývají "pod Petrovem, NvC, nádraží v centru."
Ale zde představené nové řešení ve středu města je jiné, s bezpečnými rovnými nástupišti, bez tunelů, proto stojí jen 9 mld, "PROtažené před Baštami".



Lidé, přijíždějící vlakem, už vyzkoušeli přesuny ze vzdálené polohy Dolního nádraží při výlukách.
Cestující se kodrcali rozhozenou dopravou z periferie, přestupovali na nevýhodných místech, pak se trmáceli zpět na kraj Komárova. Názorná ukázka ztrát času, v budoucnu trvalých, po tzv. „odsunu nádraží“ do vzdálené polohy za Zvonařkou, osobní zkušenost.

Zajímá mne Váš názor na ten experiment s lidmi, co si myslí Vaše okolí.
Dopravní odborníci vědí, že trvalé umístění hlavního nádraží na vzdálenou excentrickou periferii by způsobilo ztráty cestovních časů lidí z města i dojíždějících.
Přemístění vlaků ze středu MHD až na okraj Komárova způsobí zbytečné přesuny cestujících a vozidel napříč městem, napříč silničními tepnami, zablokuje automobilovou dopravu.

40 000 lidí při přepravě ze vzdálené polohy přes střed města vyžaduje 500 tramvajových vozů, za hodinu. Přijedete ke Zvonařce a čekáte, až přejede 500 tramvají napříč. (!) Budete trčet na místě hodinu, zbytečně.
Odpoledne znovu uváznete o hodinu déle. Každý den vám vezmou čas. 500 tramvají za sebou zablokuje i křižovatku Dornych u Vaňkovky, napříč silničními okruhy, zablokují křižovatku Křenová. Ucpou celé okolí, zkolabuje doprava, infarkt města. Voliči ODS si neuvědomují, že jejich automobily budou zablokovány odsunem.

Tuneláři způsobí zácpy, pokud městu vnutí principiální chybu = vzdálené nádraží „Odsunu“ za 40 MILIARD.
K zaflikování části škod už ohlašují obrovský tunel SJKD, slibují za náklady 20 MILIARD, přitom tunely zdražily dvojnásobně,
např. Dobrovského-Královopolský, Blanka,... Sáhnou nám do kapes hlouběji. Budou brát další naše peníze za dodatečné flikování jejich chyby, deformované sítě MHD, dalšími dlouhými tramvajovými tratěmi (se ztrátami jízdních časů) za další zmarněné miliardy korun.
Městský rozpočet vysají výdaje na přetíženou MHD, dosud výkonnou, jenže zdržující po odsunu, proklínanou i s politiky.

Už vyhodili miliardu korun za chybné projekční práce.

Celkové výdaje přes 80 MLD, hrabání z tunelů a megalomanií, spekulace s pozemky, jsou motivací politiků, všeobecně známou. Máme platit škodlivý omyl.

Místo toho se peníze dají investovat do užitečných počinů, např. bytové výstavby.

Řešení je známo, moderní nádraží ve středu města chválilo mnoho lidí z města i okolí, odborníci hodnotili kladně.

Navíc se mi podařilo vypracovat druhé řešení, které plní i formální požadavek poloměru oblouku 300 metrů.
Novější řešení plní úplně všechny požadavky, a má rovná dlouhá nástupiště v požadovaných počtech.
Nádraží je možno umístit do středu města.

V poloze u středu MHD zajišťuje nejrychlejší a nejvýkonnější dopravu, oproti ostatním variantám.

Šetří čas lidí, jedoucích do všech částí města,
i cestujících autobusy, zajíždějícími do nádraží,
moderního dopravního uzlu Brno-STŘED.

Automobilům nechává volnou cestu
(na rozdíl od blokády „odsunem").

Zachovává výkonnou MHD, zadarmo.
Toto řešení šetří velké peníze občanům, 60 miliard, vypuštěním zbytečných tunelů, megalomanií a přeorání města, vynucovaných omylem excentrického vzdáleného nádraží.

Vy jste se dokázali ozvat již dříve, jsem zvědav na Vaše názory a zkušenosti s odsunem, jak si ukázku mohli lidé „užít“ během výluk.
Zda Vám vyhovují vlaky ve středu města, ještě to jde vyřešit.

Přeji Vám úspěšný den



Další příklady vyhazování peněz:
miliardu z našich daní spolkne černá díra tunelu souběžného se silnicí Žabovřeská, úplně zbytečně.
Za další miliardu slibovali opravit Negreliho viadukt, vzali 2 miliardy, opět nám vzali dvojnásobek, jako tunel.
Přitom chybné vynaložení peněz, Negreliho viadukt je lepší předělat a zlepšit dopravu v Praze.
Upozorňoval jsem předem, zatímco redaktoři tiskli propagandu tunelářů.



V novinách nesměl vyjít ani tento článek (v letech 2014, 2016), vyjímám několik postřehů:

Ředitel ČD v Brně Pavel Karšulín: „Přes naše maximální úsilí zajistit plynulost dopravy
bude výluka Hlavního nádraží znamenat značné nepohodlí pro cestující.“


Kodrcání tramvajemi, které si užívají cestující železnice v létě kvůli dočasně vyřazenému nádraží ve středu města, je ukázkou prudy věčné, která by nastala po zrušení Hlavního nádraží a stavbě vzdálené náhražky. Martyrium cestujících, kteří z nádraží na okraji Brna musí jet do středu města, aby teprve poté vyjeli do cílových čtvrtí, je ukázkou tíživých poměrů pro všechny cestující železnicí, pokud by bossové zlikvidovali nádraží ve městě, zbytečně betonovali další na vídrholci za obrovské peníze (25 MILIARD Kč) a pak kvůli rozvrácení hromadné dopravy ji přestavěli v celém městě (za dalších 35 MILIARD našich peněz). Krom 60 miliard, odebraných občanům Brna, by chybělo každému cestujícímu 20 minut života každý den, strávených trmácením mezi vzdáleným nádražím a středem hromadné dopravy.

Klamem odsouvačů bylo tvrzení „Ztratíme EU dotace pokud se ihned neschválí projekt ODS a výstavba nezačne do r. 2010,“ stejně klamou i dnes, r. 2013, 2016,... takže lhali od začátku. O peníze jsme nepřišli, ačkoli rok 2010 dávno minul. EU je ochotna uvážit různé možnosti řešení a platit tu nejlepší, i pozdější.

Nutno poznamenat, že stanoviska uvedená na stránkách jsou osobní názory: Tuneláři typu Blanka a političtí "podnikatelé" z ODS klamou desítky let mediální kampaně, např.: „nikde na světě nemají nádraží ve středu města.“ Jenže nádraží uprostřed města má Praha (Masarykovo + Wilsonovo), Vídeň (We + Sü, k tomu staví Central Hauptb. ještě blíže ke středu), Berlín (nový Central HauptB.), Londýn (King's + Pancras), Paříž (dostavované trojnádraží No-Mag-Es), New York (Grand Central + Penn, nejrušnější na světě protože výhodné umístěním ve středu městaZáplavy cestujících proudí do Hlavního nádraží právě díky skvělému umístění ve středu Brna a MHD.
Jeho likvidace je tlačena sloganem "jezdí na něj lidi". Nelogická tvrzení: "zájem lidí je velký, proto nádraží musí být daleko na periferii", ačkoli by to zrušilo důvod zájmu lidí o nádraží = polohu ve středu města.
Lidé by vysedali na okrajových zastávkách a komplikovaně se probíjeli přes město z okrajů, to výslovně vnucují odsouvači, takže na hlavním nádraží by už lidé nevysedali, stačilo by třetinové, pouhá větší stanice. Někteří by byli nuceni dojet do Komárova, zbytečně se trmácet z Komárova na tramvaje na dnešním Hlavním nádraží, a teprve potom jet jako dnes. ODS s Onderkou tvrdí, že postaví další tramvajové tratě – přeorání města by stálo 10 miliard, o ty jim jde, o peníze z našich výplat. Důvod všech těch klamů o přemístění kvůli velkému počtu cestujících. Ale je to celé naopak než tvrdí ODSouvači.
1. ODSun do Komárova by rozhodil železnici a připravil o cestující. Zatímco přirozená výhodnost, dokázaná hlasováním nohama, nádraží ve městě, je pro železnici vynikající.
2. Moderní nádraží ve městě je možné, vejde se, rozprostře proudy cestujících mezi více tramvajových zastávek podél nádraží, rozšířených k většímu pohodlí a prostoru. Viz .pdf
3. Ponechání nádraží ve středu města nestojí v nákladech na tratě MHD ani korunu. A o naše peníze jde – nám i jim.
), Řím (Termini + Tiburtina), všude. Ve světě si politici cení času lidí (kteří je živí), opečovávají nádraží ve středech měst. často jich tam mají několik. Pravý opak toho co se děje tady. Jsem pro žití ve stejném prostředí, kde se rozhoduje dle rozumové úvahy k naplnění potřeb pracovitých lidí.

Tam nevládnou betonářští bossové, spekulanti s pozemky kteří chtějí zlikvidovat nádraží ve městě a postavit nedostupné na okraji. Rarita světového měřítka. Kdyby někdo vnucoval Vídeňanům že zboří nádraží ve městě a postaví cosi na vzdáleném okraji, za šílené peníze, zavolali by mu lékaře. Tady ale škodlivou megalomanii drze vnucují korupční firmy vázané na ODS a už podplatily velkou část politiků a úředníků, i ze SuDoPu a SŽCD. Aby při drahé stavbě na okrajikřížením dopravních proudů rozvracející hromadnou dopravu i automobilovou dopravu v polovině města a kopání tunelů si ze státního nahrabali developeři spjatí s ODS. Stejně jako při zcizení pozemků do anonymní firmy funkcionářů ODS, jíž to zajišťuje smlouva se státními ČD, uzavřená za asistence Žaludy, následně dosazeného ODS na místo ředitele ČD. ODS sponzoruje J&T z východu, pozemky okolo nádraží převedeny osobám s ruskými jmény.

Vedení ČD, dosazené ODS, v tajné smlouvě pronajalo lukrativní nemovitosti ve středu města anonymní firmě „z Kypru“ vedené místním funkcionářem ODS. Za tajných podmínek, které vedení státních ČD odmítá sdělit dokonce i svým akcionářům == občanům.
Někdo udělá pro peníze jakoukoli špinavost, tady připraví o život 400 lidí – to je celková ztráta lidského času kvůli likvidaci nádraží ve městě a stavbě vzdáleného za obrovské státní peníze. Proč chtějí likvidovat Hlavní nádraží? Právě ty obrovské peníze, odklánění miliard na kyperská konta, je důvod megalomanie, která by přetížila městskou dopravu a způsobila infarkt Brna včetně automobilismu.Tepnami města jsou dopravní cesty. Pokud se některá ucpe, zablokuje i okolní oblast a nastává infarkt, Dornychu a okolí excentrického nádraží v Komárově. Nejdřív by za velké peníze rozvrátili hromadnou dopravu a pak by ji flikovali za další velké peníze.

V následně vynuceném obřím tunelu SJKD by zmizelo dalších 25 MLD Kč, a jak ukázala Blanka (a podobné tunely v Praze), do černých děr na ostrovech Rittigů, Janoušků a dalších kmotrů ODS by zmizelo mnohem víc. Tunel SJKD pod celým městem riskuje zatopení povodní, stejně jako odsun, do mokřiny komárova.

"Jako strojvedoucí, na lok už téměř 40 let, mohu potvrdit správnost argumentu, že vlaky vždy zajížděly do středu města. I v době parních lok. a nebyl problém. Druhá věc je závažnější. Mnoho let jsme měli služebnu na Dolním . I kolegové potvrzovali NEZMIŇOVANOU skutečnost : zamýšlený prostor pro ODSun nádraží JE!! - v záplavové zóně a na MOKŘINÁCH.
Když se stavělo aut.nádr Zvonařka, viděli jsme tahat ze země těžké, vodou nasáklé dřevěné piloty . Vyšší výstavba nešla z důvodu mokrého podloží . Co z toho vyplývá ? Další "NEPŘEDPOKLÁDANÉ" výdaje + miliardy UTOPENÉ v oněch bažinách.
Budiž ŘÁDNÉ referendum a KONTROLA. Děkuji " Aleš R., Brno

Když se zostudilo označení "odsun", přejmenovali ho "u řeky". Neúmyslně připomněli: řeka zaplaví nádraží u řeky při nejbližší povodni, můžou vzdálenou megalomanii "u řeky" přejmenovat "V řece".
Stojí na vodě už teď, celá oblast je mokřina, komárov.
Chystají se navrhnout rozsáhlé hráze, za další miliardy vzaté z naší kapsy.

Modernizace současného nádraží podle nového návrhu může zůstat ve středu hromadné dopravy, splňuje všechny požadavky: dlouhá rovná nástupiště, větší prostory, autobusy pod kolejištěm, parkoviště nad kolejištěm. Přitom je téměř zadarmo, oproti megalomaniím a obřím tunelům.

Takže by zůstaly peníze na sociální programy, jejichž sliby se drží u moci Onderka, ačkoli vyhazuje peníze oknem megalomanií. Otázkou zůstává, co z kolaborace s finančně založenou ODS mají jistí funkcionáři ČSSD, kteří asistovali u tajných převodů městských pozemků. Jejich voliči jezdí vlakem a MHD, takže by byli poškozeni a zanedlouho to ČSSD spočítají.

Co je slabinou konkurenčního NvC, jsou dlouhé tunely pod městem (VRT a k tomu tunel SJKD jako u betonářských odsouvačů), obrovská vydání desítek miliard na výstavbu tunelů a pak provoz tunelů do nekonečna. Zbytečně, vysokorychlostní trať může vést po povrchu.

Pokud vůbec vést VRT, je astronomicky drahá a nevyplatí se v malé zemi. Krajinu rozřízne neprůchodná trať VRT a zničí hlukem, i Vysočinu a české kraje, za 800 MILIARD z našich snížených platů. Ačkoli to jde jinak, šetrněji vůči peněženkám i našemu životnímu prostředí. Normální lidi potřebují lepší příměstské vlaky a osobáky, rychlíky bohatě stačí EC a IC.
Pokud by jezdily slibovaných 160 km/h po koridorech, jenže místy jedou 80 km/h, za našich 65 MILIARD Kč, vyhozených ODS.

Teď vyhodit dalších 800 MILIARD korun do zbytečnosti kvůli několika německým baťůžkářům má důvod: zisky bossů betonářů, hrabajících při převážení kamení sem a tam, odklánění motivovaných státních úředníků.
Pokud by se za 40 let objevil nějaký zájem o VRT, může zastavovat na dlouhých nástupištích nádraží ve středu města, východně od Malé Ameriky. Mám i lepší řešení, bezúvraťové.

Přes tlak všudypřítomné odsunové propagandy placené z daní občanů k jejich škodě si většina občanů zachovala zdravý rozum: pro nádraží ve středu města je 100% dojíždějících a 70% Brňanů.

Základem úspory je využití současných staveb Hlavního nádraží, od budov po zemní těleso kolejiště, s přistavěním odbavovacích prostor. Pod novou částí kolejiště bude prostor pro autobusy, nad kolejištěm rozsáhlé parkoviště automobilů ve středu města, se snadným příjezdem, levné parkovné na rozsáhlé státní ploše zajistí parkování Brňanů ze širokého okolí včetně nového jižního města, jelikož podlaží může být více. Můžete vjet autem nad nádraží, autobusové i vlakové, parkovací plochy jsou dostatečné pro dlouhodobá stání.
Všechny druhy dopravy na jednom místě: železnice, tramvaje, autobusy, auta, s přestupem ve vteřinách jak přináší toto řešení (místo zdržení 20 minut způsobovaných návrhem odsunu). Hromadná doprava zůstane souměrná, se společným středem, s krátkými časy zajíždění ze středu města do všech čtvrtí. Město zůstane zdravé, vzdušné a uvolněnéna další zlepšení se může použít část peněz právě ušetřených zde.
Evropské peníze se využijí na uklidnění poměrů na ulicích okolo nádraží a lepší silnice.

Zabývejme se normální dopravou pro lidi, kteří jezdí pětivozovými osobáky do Tišnova, Rosic a Vranovic. Na místních tratích vedlo 25 let neinvestování Správy železniční d. cesty (SŽDC) k útlumu lokálek a zmenšování železnice. Ministerská vyhláška o poplatcích vede k nerovnováze a zavírání dalších místních tratí.
Pak, v rozhozeném prostředí, ministerský funkcionář zdůrazňuje potřebu jeho zásahů do jednotlivých případů – komu kam pošle dotace. Pak si od obdarovávaných nechává "ohodnotit" svůj vliv v úřadu. Obloukem zpátky z těch dotací, z našich kapes. Nedávno poslali miliardu dotace do firmy fotra jednoho z úředníků a jistý vysoce postavený funkcionář to podepsal (tunelům opět ano). Příznačné je, že firma je bankrotářská a neschopná, požaduje dotace z kapes lidí, kteří musí živit sebe a k tomu ještě byrokraty a jejich hrabavé příbuzné.
SŽDC zhoršila útlum dopravy na místních tratích, pak se jich zbavuje jakoby "z nutnosti": převádí státní majetek do pašaliku místních politiků. Převod pozemků a budov skupinkám hochštaplerů, pod mediálním krytím "obnovy" lokálek.
Naše peníze z daní budou lít přes dotace do soukromých kapes, pak střelí pozemky a kolejnice odvezou do šrotu. Hezké heslo "oživení" lokálek dnes skrývá rozprodej a likvidaci tratí, tak zmizí poslední státní majetek – dráhy.

Údajně proto, že SŽDC není schopna udržovat více tratí. To je důvod zvednout mandle neschopnému vedení SŽDC, ne důvod ke ztrátě našeho majetku.

K úpravě poplatků a vlastnictví místních tratí mám připraveno několik námětů, zajišťujících dohled státu nad jeho majetkem i dopravní obslužnost, S trochou snahy a rozumu se našly poplatkové vzorce, které zajistí stejný výběr plateb, přirozeně podpoří obslužnost, přitáhnou konkurenční dopravce. Netřeba individuálních zásahů ministra, který si nechává platit podíl z dotací – a proto to nejde.
U rychlíků je tendence zkracovat ("je doba zkracování", jak říkala Vašáryová v Postřižinách ♥) a jezdit častěji, což je výhodné pro cestující, vidíme to u Jančurova RegioJetu i u Leo expresu.
Výhodné pro lidi i železnici je protáhnout kolejiště rovně k Novým sadům dle právě naznačeného řešení. Ideálně ve středu města, ve středu hromadné dopravy, kam se přesunou i autobusy (mezi Nové sady a Úzkou), čímž se přestupy stanou krátkými, cestujícím se usnadní život. Řešení přitom téměř zadarmo – každý Brňan ušetří 220 000 Kč (nové auto) tímto řešením a přitom dostane moderní nádraží ve skvělé poloze.
Dojíždějící ušetří 6 měsíců života, které mohou věnovat dětem.
Život lidí je měřítkem stavby.

Ing. Zdeněk Prochá zka,
konstruktér, Brno

Rozhodnutí úředníků ("motivovaných" z 60 MLD, které vezmou z výsledků naší práce) můžeme zvrátit, stačí řešení přátelům
nebo předat odkaz na  PetPe.cz/nadrazi-Brno.php  lidem podobného smýšlení (tady e-mailem)...
a zaslat připomínky krajskému úřadu, jednoduchý návod je připraven.

"Prosím o zasílání zpráv o vývoji této opravdu neuvěřitelné kauzy." Hana H., Brno
"existuje nějaká registrace pro odběr těchto informací? zaznamenal jsem zájem lidí... zdravím," Jara B., Brno
Nahoře na stránce je okno pro vstup vzkazů, když vepíšete e-mail, přijdou vám novinky o vývoji v dopravě i zacházení s našimi penězi.
"Duraz bych kladl na prusvih,ze lide (70 tisic denne) se kapacitou dopravy nedostanou vcas na vlak a budou muset odjizdet na nadrazi o hodne drive. To bude mit vliv na chudnuti obchodni site v centru i na spolecensky a kulturni zivot,na pohostinstvi. Neco jako nadrazi "Poruba" u Ostravy?Pozdravuji." Vlastimil H.