MODERNÍ NÁDRAŽÍ
S
NEJRYCHLEJŠÍ DOPRAVOU
ŠETŘÍ 50 MILIARD
Zásadní výhody nového řešení :
- lidé ušetří až 20 minut cestování
- nejkratší jízdní doby do všech čtvrtí,
- osvědčená hromadná doprava, vyvážená a rychlá, pokračuje
- bezpečná a provozně příjemná rovná nástupiště,
- parkoviště automobilů nad nástupišti vlaků, rozsáhlé
- autobusové nádraží pod nástupišti vlaků
- moderní nádraží přímo u tramvají, ve světové poloze jako Vídeň, Paříž, New York, ve středu MHD
= přestup ve vteřinách (oproti 20 minutám, o které by cestující byli obráni trmácením ze vzdálené polohy),
- oproti vzdálenému nádraží za 40 MLD Kč, a obřímu tunelu SJKD za dalších 20 MLD Kč (další Blanka)
vynucenému excentrickou polohou tzv. "odsunu", úhrnem za 60 MILIARD Kč z našich peněženek,
je nejlevnější toto řešení za 9 mld, šetří 50 miliard Kč.
Lidé, jezdící vlakem, chtějí nádraží ve středu města.
Zejména dojíždějící z okolí, 90%, jenže ti hlasovat v referendu nesměli.
Tuneláři tvrdí, že do středu města se nedají umístit delší rovná nástupiště „nedá se modernizovat“, jelikož zavazí památkově chráněná budova Malá Amerika.
Ale je možné odstěhovat to skladiště stranou, technika je vyzkoušená, kdysi se tak stěhoval kostel u Mostu.
Do uvolněného prostoru se skvěle vejdou dlouhá nástupiště, přímo u tramvají, pod vlaky přijíždí autobusy, můžete přijet autem pro děti či babičku na velké parkoviště nad nástupišti.
To je nové, dosud nezvažované řešení. Modernizované nádraží se dá umístit do středu města.
Lidé brání nádraží před likvidací = pokusem stavět vzdálené na kraji Komárova,
tamní excentrická poloha by způsobila ztráty času cestujících při kodrcání napříč městem, přílišné přesuny vozidel napříč silničními okruhy zablokují automobilovou dopravu.
Infarkt jižní části města, kvůli excentrickému "odsunu".
K zaflikování chyby vynutí přeorání města, už přiznávají bourání domů a ulic, kvůli překopání MHD za dalších 10 MLD Kč,
výdaje úhrnem přes 60 MILIARD Kč z našich daní za nádraží a připojení. Tunely Blanka stály 200% slibovaných nákladů, stejně jako tunely Dobrovského,...
Tady zcela zbytečnými. Údržba by spolkla půl miliardy každý rok, tak nás budou okrádat Tunelostavy donekonečna.
– to jsou oficiálně přiznané náklady.
Výdaje po odsunu nádraží, v přepočtu na každého obyvatele Brna, činí 220 000 Kč, o které nás oberou daně, zdražením a snížením příjmů.
Ztráty času by zatěžovaly cestující při vláčení do vzdáleného kouta každý den.
Ale mnozí lidé si zachovali zdravý úsudek.
Řešení je rozpracováváno odborníky z vysokých škol.
Dobrá zpráva: Povrchové řešení nádraží je ověřeno výpočtem specialisty drážního stavitelství. :-)
Projektant využil jen část možností a výpočet prokázal že umístění nádraží je možné.
Ve výkonném a přitom úsporném řešení celého uzlu Brno.
Šetří desítky miliard a čas života lidí.
Bez obřích tunelů
je blokováno politiky, v zájmu hrabání spekulantů hodili řešení pod stůl.
(15.4.2015)
Další dobrá zpráva: podařilo se vymyslet řešení nádraží novým způsobem, používá oblouky s velkým poloměrem,
uspořádání je hladce průchodné po technické stránce, vyhovuje normám i Stavebnímu řádu. Kolejiště je jednoduché,
s dlouhými rovnými bezpečnými nástupišti, povrchové, bez zbytečných tunelů, a přitom moderní ve středu města. (2015)
Plní požadavky ministerstva a SŽDC, včetně jejich formálních záminek, blokujících řešení.
Upozornění, že existuje lepší nové řešení, ignorovalo Ťokovo ministerstvo. Dělají na chybných projektech a marní peníze lidí.
Vstup řešení do soutěže zakázal magistrát pod formální záminkou, dál ignorují postoje občanů.
Způsob sebeobrany lidí je popsán níže.
Stačí když občané projeví svou vůli směrem k politikům, aby se pohnuli.
Provedení a použití:
- Lidé procházejí novými prostornými podchody,
- okolo pokladen u vstupů ze všech směrů = rychlý příchod k vlakům,
- do nových občerstvení a čekáren.
- Cestující přestupují během vteřin mezi vlaky, autobusy a automobily, protože nádraží jsou nad sebou.
- Autobusové nádraží je velké, pod kolejištěm
dole na úrovni okolního terénu (ulic Uhelná, Úzká, Nových sadů).
Řešení může umístit autobusy pod kolejiště, jelikož se obešlo bez tunelů, spodní podlaží je volné => úspora drahých pozemků.
Kolejiště je výš, na úrovni ulice Nádražní.
nezabírá pozemek, uvolňuje cenné plochy Grand-Koliště, Zvonařku, Trnitou, Rosickou pro výstavbu nových domů a zeleň.
- Strop autobusového nádraží tvoří deska kolejiště.
- Vlakové a autobusové nádraží leží u tramvajovových zastávek a trolejbusů, které zůstávají zachovány, všechny tratě, zadarmo
žádné přeorávání MHD a tunely SJD za 30 MLD Kč z našeho,
celá síť MHD zůstává.
- Tramvajová nástupiště se rozšíří a uklidní, proudy cestujících rozloženy rovnoměrně po celé délce nádraží.
- Cestující jdou jen několik metrů,
nejkratší možnou cestou, od obou konců vlaků, viz .pdf
- na více nástupišť před hlavní budovou i pod Baštami - Nových sadech, kde jedou stejné páteřní linky do celého města,
(oproti mačkání 40 000 lidí na jednom nástupišti vzdálené excentričnosti na kraji Komárova).
- Ulice Nádražní se uklidní
(osobní auta jezdí na rychlá parkovišťátka "Pusu a jedem" po stranách nádraží nebo na velké horní parkoviště přímo z městského okruhu).
- Rozsáhlé parkoviště automobilů nad nástupišti, děti či babičku vyzvednete po několika krocích.
- Umístění parkoviště nad kolejištěm šetří pozemky => levné, uprostřed města, pro Brňany i zajíždějící.
- Historická výpravní budova zůstává v provozu (šetří 3 mld Kč za výstavbu další budovy a dvojí údržbu).
- Skladiště "Malá Amerika pod kuratelou Památkového úřadu"cihlový sklad z 18. století císařství.
Byrokrat pam. ústavu tvrdí že je to "funkcionalismus".
Feudální "funkcionalismus" je převrat v dějinách architektury. :-D
Hoši ani neví, na co a proč nasazují ochranu... :-)
Obří tunel pod Malou Amerikou je nutnou součástí NvC (ŽB).
Zbytečně., omezující kolejiště, se převeze stranou,
stěhování skladu je vyzkoušené, kdysi se touto technikou stěhoval kostel u Mostu. Uvolníme prostor pro nádraží, splňuje normy české i evropské, splňuje všechny požadavky (stejně jako předchozí řešení).
- Poloměr oblouků > 300 metrů názorně vyvrací výmluvy tunelářů.
Schovávají se za interní předpis, který si sami sepsali. Kvůli nákladním vlakům těžce dunícím na volné trati, ačkoli tady jsou pouze lehké osobní zastavující na místě.
Žel, struktury se odmítly přizpůsobit realitě.
Tak bylo nutné vymyslet vylepšení, názorně dokazující proveditelnost nádraží ve městě, lživost záminek odsouvačů.
Jak je kolejiště hezky jednoduché, se může čtenář podívat na stranách 5 a 6 obrazové přílohy
(pdf se zrychlením dopravy, 40 MB).
- Budova využita na restaurace a čekárny pro cestující – další úspory.
- Prostor před Grandemdávné autobusové nádraží a odstavné kolejiště za ním, nad Kolištěm se uvolní pro parčík a několik domů,
zajímavá Fuchsova střechaslavný brněnský architekt Bohuslav Fuchs ,

urbanista a teoretik evropského významu
zůstane jako krytí odpočívek v parčíku,
- množství zeleně doplní zdravý kruh okolo jádra města
- přímá pěší dostupnost jádra města
- stání pro kola pod kamerami
- Nad nástupišti prostorná budova s restauracemi pro setkávání lidí, obchody pro nákupy, uprostřed města.
- Rychlé příjezdy vlaků zajištěny velkým poloměrem oblouků
- Přestavba a modernizace za provozu nádraží.
- Pozemky drážní, státní, příp. městské.
- Nástupiště protažena podél ulice Nádražní, před Baštami, Nových sadech
- jediná úroveň kolejí, na povrchu (žádné tunely ve třech patrech, zbytečné tunely nahrazeny lepším uspořádáním sítě),
- kolejiště je v bezpečí nad úrovní 100-leté povodně.
Hrozící zaplavením tunelů konkurence,
Potíže se záplavovou oblastí se týkají ODSunu i zakrouceného nádraží pod Petrovem, protože obě varianty potřebují tunely (SJKD, VRT)
v podmáčené záplavové zóně, při nejbližší povodni by skončily utopené jako pražské metro, vodní tobogán Můstek - Želivského.
Brněnské podzemí svou složitostí vždy budilo respekt a odrazovalo. Dnes čím složitější geologické podmínky, tím víc mohou nahrabat Tunelostavy na vícepracích,
to je důvod proč tlačí ODSun s tunely SJKD, jako tlačili tunely Blanka, dnes díry pod Petrovem... ta může ředitelem jmenovat admirála. :-)
Odsun do polohy "u řeky", mokřiny, komárova, se při nejbližší povodni přejmenuje "V řece". :-)
- Skvělé propojení vlaků, tramvají, autobusů na jednom místě uprostřed města, nejkratší cestovní doby,
- nejrychlejší doprava do všech částí města i směrů vlaků (oproti známým řešením), ze středu MHD, tramvají, autobusů i trolejbusů.
Šetří 20 minut z cestovní doby každý den (oproti ztrátám při trmácení na vzdálené nádraží).
Úhrnem šetří stovky lidských životů během následujících let.
Základní řešení je bez tunelů, ve všech smyslech toho slova.
Zachovat nádraží ve městě, u tramvají,
šetřit každý den čas i peníze, jde.
Jednoduše, elegantně, téměř zadarmo.
V principu stačí položit nástupiště
rovně ve stávajícím místě, uvolněném prostoru.
Jednoduché povrchové kolejiště.
Díky tomu je možno dosáhnout velké úspory
- vypuštěním obřích tunelů SJKD (20 MLD), vypuštěním gigantických tunelů
ražených až za město, až za Kohoutovice (úspora 30÷40 MLD),
- zachováním výkonné hromadné dopravy, což je zadarmo (úspora až 12 MLD),
- využitím stávajících budov včetně chráněné výpravní a Malé Ameriky (šetří další miliardy),
- využitím dnešních pozemků dráhy a města (úspora v miliardách),
- pozemky jsou využity trojnásobně (pro autobusové nádraží, pro vlakové nádraží, pro parkoviště automobilů nad sebou)
- nový úsek kolejiště je na jednoduché betonové desce, pod kterou je prostor pro autobusy,
- volitelné úspory využitím dnešních mostůaž někdo bude chtít za 30 let vyměnit most, může, za jeho peníze.
Během současné přestavby doplněné mosty (vedle stávajících, nutno pro zrychlení provozu a vyšší průchodnost) umožní hladký provoz při modernizaci nádraží. přes Svratku, Benešovu, Koliště.
Každému z Vás šetří toto řešení 220 000 Kč, jako na nové auto,
které by musel odvést v daních i v cenách zboží.
Stavějme úsporně a rozumně – postavíme více, např. byty, zlevní bydlení a budou i pracovní místa, při účelném vynakládání peněz.
Každý dojíždějící ušetří šest měsíců života, které může věnovat dětem.
Život lidí je měřítkem stavby a města.
Ing. Zdeněk Prochá zka
Brno
|
|
"Když jsem byl ve funkci přednosty žst. Brno hl.n., již tehdy před lety byly takové tlaky (nejvíc ze strany ŽS - Štefl a SÚDOPu- Mráz), ale vždy jsme je dokázali úspěšně odvrátit.
Hodně úspěchů v prosazení "varianty v přilehlé poloze" přeje ing. Eduard Novák"
Úsporné řešení za 9 mld bylo shozeno ministerstvem ze stolu "kvůli finanční náročnosti" a
požadují megalomanie za 60 MLD Kč.Řebíček (ODS)...
Že bude tlačit gigantické tunely teď vzkázal Prachař za líbivými slovy k ohlupování naivek
(2014, žel, tunelům-aNO). Zbytečné tunely úmyslně razí Ťok (2015-2019, tunelům-aNO)
Jestli Vám z toho zůstává rozum stát, tak je nás takových hodně.
Abych zveřejnil nové řešení, podařilo se mi zajistit smlouvu na reklamní plochy uvnitř nádraží, když šéfové tunelářů spali.
Když si obsahu všimli, zakázali plakáty o možnosti demokraticky hlasovat o poloze nádraží, zakázali vyvěsit byť jen jméno, ačkoli platím billboardy.
Ani obličej ☺ na vás nesmí juknout. Pohled do zrcadla odhaluje důvod. ☺
Tak jsem plochy přenechal
aktivistům referenda,jejich postup jsem nemohl ovlivnit,
jen platím plakáty na nástupištích z malých úspor. (Při starostech o společnost jsem vynechal sebe.)
hlasování občanů je správný princip a formulace "protažení podél ulice Nádražní" zahrnuje toto úsporné řešení.
I plakát referendistů byl zakázán strukturami z ODS, ale aktivisté nejsou cenzurováni v médiích jako já,
chtěli zveřejnit protiústavní skandál, načež struktury ustoupily o píď, připustily zmínku o referendu – a zcenzurovaly všechno ostatní.
Zakázaly jakoukoli zmínku o úsporném řešení, byť jen odkaz na tuto stránku.
Zakázaly zveřejnění nákladů vzdálené varianty.
Protože prostým pohledem lidí na megalomanské výdaje odsunu je vidět, o co v tunelech jde.
Zakázaly mapu Brna. Protože je na ní vidět obrovská vzdálenost k tramtárii ODSunu. Oproti přimknutí protaženého nádraží Brno-STŘED k tramvajím, autobusům, trolejbusům.
"Doufam, ze se Vam podari protlacit tohle reseni. Pokud pro to mohu neco malo udelat, treba podepsat nejakou petici..., napiste. Drzim Vam (a nam vsem) palce!" Peťa V., Brno
Rozhodnutí úředníků ("motivovaných" z 60 MLD, které vezmou z výsledků naší práce) můžeme zvrátit,
stačí řešení
přátelům
nebo
předat odkaz na PetPe.cz/nadrazi-Brno.php lidem podobného smýšlení (tady e-mailem)...
a zaslat připomínky krajskému úřadu, jednoduchý návod je připraven, stačí napsat svůj e-mail do okénka vzkazu výše.
Nádraží likvidují zkorumpovaní politici. (r.2020:) Chystají se vymazat jeho koridor z územního plánu. Na to se pak vymluví magistrát "už to nejde, zrušil to nadřízený".
Cestující vlakem chtějí nádraží ve středu města, žel nesměli hlasovat v brněnském referendu.
Ale mají volební právo v kraji, a je nás hodně. Můžeme ovlivnit svou budoucnost,
zachránit nádraží před likvidací zkorumpovanými krajskými politiky.
Abychom udrželi prostor v územním plánu, včetně příjezdových tratí, má každý občan právo podat připomínky a námitky k tzv. Zásadám územního rozvoje, ve kterých se rozhoduje.
Návod je připraven, stačí napsat svou e-mailovou adresu do vzkazu výše, zašleme.
Jde o prostor uzlu MHD, kde se protočí
denně 100 000 lidí
i když číslo by kleslo po likvidaci nádraží, měli by si uvědomit majitelé okolních obchodů a restaurací,
návštěvnost by klesla po likvidaci nádraží, měli by si uvědomit majitelé obchodů a restaurací ve městě.
Nádraží ve městě chtějí zbourat, neboť jde o nejlukrativnější státní pozemky,
již zcizeny do anonymní kyperské firmy "Bludiště" funkcionářů ODS. Okolní městské pozemky tajně převedeny
na osoby s ruskými jmény, napojené na Jákoboviče, financující ODS. Ta dosadila vedení města, s Onderkou dosadila funkcionáře kteří potichu vyvedli městské pozemky...
Další důvod vzdálené megalomanie: výkupy pozemků pro ODSun, při kterých si nahrabali spekulanti, kteří sami o odsunu rozhodli, znali informace o rozhodnutí předem.
Tvrdí:
„vzdálenost nádraží nevadí, protože cestující budou muset vystoupit v zastávkách na kraji města“ – potom vzdálené nádraží nemá smysl dopravní...
Tak jaký? Peníze, odklonit hodně peněz z našich peněženek.
Je jedno, jestli nádraží je stavěno z městského, státního nebo evropského rozpočtu, jsou to pořád
naše peníze, 220 000 Kč které by tuneláři vytáhli každému z peněženky
Partaje utěšují ovečky že nádraží zaplatí "stát", současně "stát má jen peníze které sebere poplatníkům". Poplatníci by zaplatili zbytečných 60 MLD za megalomanii ODSunu Onderky/NvC.
. 30 MLD na přeorání městské dopravy by zaplatili Brňané osobně a přímo.
Tunely obou variant tlačí ministr Prachař (2014), zbytečně
berou 60 miliard z našich platů.tunelům opět ano,
za líbivými slovy k ohlupování naivek, po Řebíčkovi (ODS, 2006÷09). Zbytečné tunely záměrně razí Ťok (2015÷19, aNO).
Výslovné lži "tunely jsou nutné, a vaše varianta neobsahuje vůbec žádný tunel, ..." vzkázalo ministerstvo financí pozdějšího premiéra (2014÷17, ÷20).
V zákulisí se staří tuneláři dávají dohromady s novými,
ODS náhle sepisuje prohlášení s dosavadní opozicí ("Pod Petrovem"),
že obří tunely budou.včera tiskli sprostě špiclovské fotky o Hollanovi že si kupuje prostituty za nádražím,
vzápětí se před kamerami objímají a hrají to na voliče, 61 miliard vytažených zbytečnými tunely z naší kapsy.
Souručenství "budou se stavět jedny nebo druhé tunely" koordinují politici aNO na ministerstvu. Kousek skutečného pozadí partajní politiky a oslavných hesel jak "se dají dohromady" – jenže odkláněči.
V zákulisí nám nadávají funkcionáři všech partají, hrabající peníze v městských firmách, protože jejich odklánění narušujeme a nejsme poslušní,
nejsme na kolenou... :-)
Existenci úsporného řešení utajuje celý establishment.
Systematickou cenzurou v médiích, ovládaných mocnými, mocnými za Vaše peníze.
A přiznaný důvod?
"Kolize úsporných opatření se zájmy vedení".
Mocní postavili silné byrokratické překážky, bránící vystřídání parazitického establishmentu.
Tunelům z našich peněz budeme bránit dál, budeme v práci pokračovat.
Pracujeme PRO Brnoslogan ukradl
funkcionář který ukradl i diplomovou práci, přezdívaný "lžidoktor O.".
Jeho schopnosti jsou omezeny na rozkradení majetku, přesto ho oslavují ti, co požadují větší podíly z platů nás ostatních...
Na rozdíl od nich,
nedostáváme od nikoho ani korunu, financujeme všechno ze svého.
Proti celému establishmentu, spojenému zájmem o naše peníze tekoucí do tunelů, městských firem,...
,
ale ZA SVOJE. Odměnou je občasný úsměv.
Děkuji všem, kdo mi věnovali přízeň.
Jsem rád když se lidé usmívají, zanedlouho to může být vzácnost všeobecně, snažím se něco změnit, abychom ovlivnili svůj život.
2016: Úhrnem vzato, za ty dlouhé roky jsem zaznamenal jeden úsměv hezké ženy, několik nadávek, pár syčáků na mne plivlo, nakonec mi vyhrožovali vraždou bisáci.
:-)
Za ušetřených 50 MILIARD Kč
můžeme opravit silnice, zlepšit zdravotnictví, zrychlit místní tratě, postavit obchvaty obcí (včetně tažení
R43 mimo lidská sídla),...
Za stejné peníze postavit více užitečných staveb – přibudou pracovní místa a zvýší se platy.
Brňan, plátce daní, ušetří 220 000 Kč PROtaženým nádražím ve středu města.
Nová řešení jsou vykreslena a vysvětlena zde
(obrazová příloha v pdf, ťuknout sem nebo Uložit jako)
i s dalšími výhodami, včetně vylepšení dalších částí Brněnského uzlu
zrychlujících cesty na Tišnov, Přerov a Veselí o 4÷10 minut
(ty za 1÷6 mld, volitelné, jinak zůstává 9 mld za základ).

Doplněno: zrychlení v Židenicích o 2 minuty času, za pouhých 0.04 mld, což není mnoho. :-)
|
Mimochodem, pro vysvětlení občasné záměny: konkurenční variantu se
zakřivenými nástupišti
viděl jsem několikrát jak vlak táhne člověka po pražcích podél nástupiště když ho neviděl strojvůdce,
u zakřivených nástupišť to bude stálé riziko
a podkopáním
Petrova gigantickými tunely až za Kohoutovice, náklady přes 60 MLD Kčsami přiznávají nestabilitu brněnského podzemí a hornin,
překvapí biskupa, až na Petrově praskne klenba a vysoko nad hlavami se vyvalí kámen ,
nazývají "pod Petrovem, NvC, nádraží v centru."
Ale zde představené nové řešení ve středu města je
jiné, s bezpečnými rovnými nástupišti, bez tunelů, proto stojí jen 9 mld,
"PROtažené před Baštami".
Lidé, přijíždějící vlakem, už vyzkoušeli přesuny ze vzdálené polohy Dolního nádraží při výlukách.
Cestující se kodrcali rozhozenou dopravou z periferie, přestupovali na nevýhodných místech, pak se trmáceli zpět na kraj Komárova.
Názorná ukázka ztrát času, v budoucnu trvalých, po tzv. „odsunu nádraží“ do vzdálené polohy za Zvonařkou, osobní zkušenost.
Zajímá mne Váš názor na ten experiment s lidmi, co si myslí Vaše okolí.
Dopravní odborníci vědí, že trvalé umístění hlavního nádraží na vzdálenou excentrickou periferii by způsobilo
ztráty cestovních časů lidí z města i dojíždějících.
Přemístění vlaků ze středu MHD až na okraj Komárova způsobí zbytečné přesuny cestujících a vozidel napříč městem, napříč silničními tepnami,
zablokuje automobilovou dopravu.
40 000 lidí při přepravě ze vzdálené polohy přes střed města vyžaduje
500 tramvajových vozů, za hodinu. Přijedete ke Zvonařce a čekáte, až přejede 500 tramvají napříč. (!) Budete trčet na místě hodinu, zbytečně.
Odpoledne znovu uváznete o hodinu déle. Každý den vám vezmou čas. 500 tramvají za sebou zablokuje i křižovatku Dornych u Vaňkovky, napříč silničními okruhy, zablokují křižovatku Křenová.
Ucpou celé okolí, zkolabuje doprava, infarkt města. Voliči ODS si neuvědomují, že jejich automobily budou zablokovány odsunem.
Tuneláři způsobí zácpy, pokud městu vnutí principiální chybu = vzdálené nádraží „Odsunu“ za 40 MILIARD.
K zaflikování části škod už ohlašují obrovský tunel SJKD, slibují za náklady 20 MILIARD, přitom tunely zdražily dvojnásobně, např. Dobrovského-Královopolský, Blanka,... Sáhnou nám do kapes hlouběji. Budou brát další naše peníze za dodatečné flikování jejich chyby, deformované sítě MHD, dalšími dlouhými tramvajovými tratěmi (se ztrátami jízdních časů) za další zmarněné miliardy korun.
Městský rozpočet vysají výdaje na přetíženou MHD, dosud výkonnou, jenže zdržující po odsunu, proklínanou i s politiky.
Už vyhodili miliardu korun za chybné projekční práce.
Celkové výdaje přes 80 MLD, hrabání z tunelů a megalomanií, spekulace s pozemky, jsou motivací politiků, všeobecně známou.
Máme platit škodlivý omyl.
Místo toho se peníze dají investovat do užitečných počinů, např. bytové výstavby.
Řešení je známo, moderní nádraží ve středu města chválilo mnoho lidí z města i okolí, odborníci hodnotili kladně.
Navíc se mi podařilo vypracovat druhé řešení, které plní i formální požadavek poloměru oblouku 300 metrů.
Novější řešení plní úplně všechny požadavky, a má rovná dlouhá nástupiště v požadovaných počtech.
Nádraží je možno umístit do středu města.
V poloze u středu MHD zajišťuje nejrychlejší a nejvýkonnější dopravu, oproti ostatním variantám.
Šetří čas lidí, jedoucích do všech částí města,
i cestujících autobusy, zajíždějícími do nádraží,
moderního dopravního uzlu Brno-STŘED.
Automobilům nechává volnou cestu
(na rozdíl od blokády „odsunem").
Zachovává výkonnou MHD, zadarmo.
Toto řešení šetří velké peníze občanům, 60 miliard, vypuštěním zbytečných tunelů, megalomanií a přeorání města, vynucovaných omylem excentrického vzdáleného nádraží.
Vy jste se dokázali ozvat již dříve, jsem zvědav na Vaše názory a zkušenosti s odsunem, jak si ukázku mohli lidé „užít“ během výluk.
Zda Vám vyhovují vlaky ve středu města, ještě to jde vyřešit.
Přeji Vám úspěšný den
Další příklady vyhazování peněz:
miliardu z našich daní spolkne černá díra tunelu souběžného se silnicí
Žabovřeská, úplně zbytečně.
Za další miliardu slibovali opravit Negreliho viadukt, vzali 2 miliardy, opět nám vzali dvojnásobek, jako tunel.
Přitom chybné vynaložení peněz,
Negreliho viadukt je lepší předělat a zlepšit dopravu v Praze.
Upozorňoval jsem předem, zatímco redaktoři tiskli propagandu tunelářů.
V novinách nesměl vyjít ani tento článek (v letech 2014, 2016), vyjímám několik postřehů:
Ředitel ČD v Brně Pavel Karšulín: „Přes naše maximální úsilí zajistit plynulost dopravy
bude výluka Hlavního nádraží znamenat značné nepohodlí pro cestující.“
Kodrcání tramvajemi, které si užívají cestující železnice v létě kvůli dočasně vyřazenému nádraží ve středu města, je ukázkou prudy věčné,
která by nastala po zrušení Hlavního nádraží a stavbě vzdálené náhražky. Martyrium cestujících, kteří z nádraží na okraji Brna musí jet
do středu města, aby teprve poté vyjeli do cílových čtvrtí, je ukázkou tíživých poměrů pro všechny cestující železnicí,
pokud by bossové zlikvidovali nádraží ve městě,
zbytečně betonovali další na vídrholci za obrovské peníze (25 MILIARD Kč) a pak kvůli rozvrácení hromadné dopravy ji přestavěli v celém městě
(za dalších 35 MILIARD našich peněz).
Krom 60 miliard, odebraných občanům Brna, by chybělo každému cestujícímu 20 minut života každý den, strávených trmácením mezi vzdáleným nádražím a středem hromadné dopravy.
Klamem odsouvačů bylo tvrzení „Ztratíme EU dotace pokud se ihned neschválí projekt ODS a výstavba nezačne do r. 2010,“ stejně klamou i dnes, r. 2013, 2016,...
takže lhali od začátku.
O peníze jsme nepřišli, ačkoli rok 2010 dávno minul.
EU je ochotna uvážit různé možnosti řešení a platit tu nejlepší, i pozdější.
Nutno poznamenat, že stanoviska uvedená na stránkách jsou osobní názory:
Tuneláři typu Blanka a političtí "podnikatelé" z ODS klamou desítky let mediální kampaně,
např.:
„nikde na světě nemají nádraží ve středu města.“
Jenže nádraží
uprostřed města má Praha (Masarykovo + Wilsonovo),
Vídeň (We + Sü, k tomu staví
Central Hauptb. ještě blíže ke středu),
Berlín (nový
Central HauptB.),
Londýn (King's + Pancras),
Paříž (dostavované trojnádraží No-Mag-Es),
New York (Grand
Central + Penn, nejrušnější na světě protože
výhodné
umístěním ve středu městaZáplavy cestujících proudí do Hlavního nádraží právě díky skvělému umístění ve středu Brna a MHD.
Jeho likvidace je tlačena sloganem "jezdí na něj lidi".
Nelogická tvrzení: "zájem lidí je velký, proto nádraží musí být daleko na periferii", ačkoli by to zrušilo důvod zájmu lidí o nádraží = polohu ve středu města.
Lidé by vysedali na okrajových zastávkách a komplikovaně se probíjeli přes město z okrajů, to výslovně vnucují odsouvači, takže na hlavním nádraží by už lidé nevysedali, stačilo by třetinové, pouhá větší stanice.
Někteří by byli nuceni dojet do Komárova, zbytečně se trmácet z Komárova na tramvaje na dnešním Hlavním nádraží, a teprve potom jet jako dnes.
ODS s Onderkou tvrdí, že postaví další tramvajové tratě – přeorání města by stálo 10 miliard, o ty jim jde, o peníze z našich výplat. Důvod všech těch klamů o přemístění kvůli velkému počtu cestujících.
Ale je to celé naopak než tvrdí ODSouvači.
1. ODSun do Komárova by rozhodil železnici a připravil o cestující. Zatímco přirozená výhodnost, dokázaná hlasováním nohama, nádraží ve městě, je pro železnici vynikající.
2. Moderní nádraží ve městě je možné, vejde se, rozprostře proudy cestujících mezi více tramvajových zastávek podél nádraží, rozšířených k většímu pohodlí a prostoru.
Viz .pdf
3. Ponechání nádraží ve středu města nestojí v nákladech na tratě MHD ani korunu. A o naše peníze jde – nám i jim.),
Řím (Termini + Tiburtina), všude. Ve světě si politici cení času lidí (kteří je živí), opečovávají nádraží ve
středech měst.
často jich tam mají několik. Pravý opak toho co se děje tady.
Jsem pro žití ve stejném prostředí, kde se rozhoduje dle rozumové úvahy k naplnění potřeb pracovitých lidí.
Tam nevládnou betonářští bossové, spekulanti s pozemky kteří chtějí zlikvidovat nádraží ve městě a postavit nedostupné na okraji.
Rarita světového měřítka.
Kdyby někdo vnucoval Vídeňanům že zboří nádraží ve městě
a postaví cosi na vzdáleném okraji, za šílené peníze, zavolali by mu lékaře. Tady ale škodlivou megalomanii drze vnucují
korupční firmy vázané na ODS a už podplatily velkou část politiků a úředníků, i ze SuDoPu a SŽCD.
Aby při
drahé stavbě na okrajikřížením dopravních proudů rozvracející hromadnou dopravu i automobilovou dopravu v polovině města
a kopání tunelů si ze státního nahrabali developeři spjatí s ODS.
Stejně jako při zcizení pozemků do anonymní firmy funkcionářů ODS, jíž to zajišťuje smlouva se státními ČD,
uzavřená za asistence Žaludy, následně dosazeného ODS na místo ředitele ČD. ODS sponzoruje J&T z východu, pozemky okolo nádraží převedeny osobám s ruskými jmény.
Vedení ČD, dosazené ODS, v tajné smlouvě pronajalo lukrativní nemovitosti ve středu města anonymní firmě „z Kypru“ vedené místním funkcionářem ODS.
Za tajných podmínek, které vedení státních ČD odmítá sdělit dokonce i svým akcionářům == občanům.
Někdo udělá pro peníze jakoukoli špinavost, tady připraví o život 400 lidí – to je celková ztráta lidského času kvůli likvidaci nádraží ve městě a stavbě vzdáleného
za obrovské státní peníze. Proč chtějí likvidovat Hlavní nádraží? Právě ty obrovské peníze, odklánění miliard na kyperská konta,
je důvod megalomanie, která by přetížila městskou dopravu a způsobila
infarkt Brna včetně automobilismu.Tepnami města jsou dopravní cesty.
Pokud se některá ucpe, zablokuje i okolní oblast a nastává infarkt, Dornychu a okolí excentrického nádraží v Komárově.
Nejdřív by za velké peníze rozvrátili hromadnou dopravu a pak by ji flikovali
za další velké peníze.
V následně vynuceném obřím tunelu SJKD by zmizelo dalších 25 MLD Kč, a jak ukázala Blanka (a podobné tunely v Praze),
do černých děr na ostrovech Rittigů, Janoušků a dalších kmotrů ODS by zmizelo mnohem víc.
Tunel SJKD pod celým městem riskuje zatopení povodní, stejně jako odsun, do mokřiny komárova.
"Jako strojvedoucí, na lok už téměř 40 let, mohu potvrdit správnost argumentu, že vlaky vždy zajížděly do středu města. I v době parních lok. a nebyl problém.
Druhá věc je závažnější. Mnoho let jsme měli služebnu na Dolním . I kolegové potvrzovali NEZMIŇOVANOU skutečnost : zamýšlený prostor pro ODSun nádraží JE!! - v záplavové zóně a na MOKŘINÁCH.
Když se stavělo aut.nádr Zvonařka, viděli jsme tahat ze země těžké, vodou nasáklé dřevěné piloty . Vyšší výstavba nešla z důvodu mokrého podloží . Co z toho vyplývá ?
Další "NEPŘEDPOKLÁDANÉ" výdaje + miliardy UTOPENÉ v oněch bažinách.
Budiž ŘÁDNÉ referendum a KONTROLA. Děkuji " Aleš R., Brno
Když se zostudilo označení "odsun", přejmenovali ho "u řeky". Neúmyslně připomněli: řeka zaplaví nádraží u řeky při nejbližší povodni, můžou vzdálenou megalomanii "u řeky" přejmenovat "V řece".
Stojí na vodě už teď, celá oblast je mokřina, komárov.
Chystají se navrhnout rozsáhlé hráze, za další miliardy vzaté z naší kapsy.
Modernizace současného nádraží podle nového návrhu může zůstat ve středu hromadné dopravy, splňuje všechny požadavky: dlouhá rovná nástupiště, větší prostory, autobusy pod kolejištěm, parkoviště nad kolejištěm.
Přitom je téměř zadarmo, oproti megalomaniím a obřím tunelům.
Takže by zůstaly peníze na sociální programy, jejichž sliby se drží u moci Onderka, ačkoli vyhazuje peníze oknem megalomanií.
Otázkou zůstává, co z kolaborace s finančně založenou ODS mají jistí funkcionáři ČSSD, kteří asistovali u tajných převodů městských pozemků. Jejich voliči jezdí vlakem a MHD, takže by byli poškozeni a zanedlouho to ČSSD spočítají.
Co je slabinou konkurenčního NvC, jsou dlouhé tunely pod městem (VRT a k tomu tunel SJKD jako u betonářských odsouvačů), obrovská vydání desítek miliard
na výstavbu tunelů a pak provoz tunelů do nekonečna. Zbytečně, vysokorychlostní trať může vést po povrchu.
Pokud vůbec vést VRT, je astronomicky drahá a nevyplatí se v malé zemi.
Krajinu rozřízne neprůchodná trať VRT a zničí hlukem, i Vysočinu a české kraje, za 800 MILIARD z našich snížených platů. Ačkoli to jde jinak, šetrněji vůči peněženkám i našemu životnímu prostředí.
Normální lidi potřebují lepší příměstské vlaky a osobáky, rychlíky bohatě stačí EC a IC.
Pokud by jezdily slibovaných 160 km/h po koridorech, jenže místy jedou 80 km/h, za našich 65 MILIARD Kč, vyhozených ODS.
Teď vyhodit dalších 800 MILIARD korun do zbytečnosti kvůli několika německým baťůžkářům má důvod: zisky bossů betonářů, hrabajících při převážení kamení sem a tam, odklánění motivovaných státních úředníků.
Pokud by se za 40 let objevil nějaký zájem o VRT, může zastavovat na dlouhých nástupištích nádraží ve středu města,
východně od Malé Ameriky. Mám i lepší řešení, bezúvraťové.
Přes tlak všudypřítomné odsunové propagandy
placené z daní občanů k jejich škodě si většina občanů
zachovala zdravý rozum:
pro nádraží ve středu města je 100% dojíždějících a 70% Brňanů.
Základem úspory je využití současných staveb Hlavního nádraží, od budov po zemní těleso kolejiště, s přistavěním odbavovacích prostor.
Pod novou částí kolejiště bude prostor pro autobusy, nad kolejištěm rozsáhlé parkoviště automobilů ve středu města,
se snadným příjezdem, levné parkovné na rozsáhlé státní ploše zajistí parkování Brňanů
ze širokého okolí včetně nového jižního města, jelikož podlaží může být více.
Můžete vjet autem nad nádraží,
autobusové i vlakové, parkovací plochy jsou dostatečné pro dlouhodobá stání.
Všechny druhy dopravy na jednom místě: železnice, tramvaje, autobusy, auta, s
přestupem ve vteřinách jak přináší toto řešení
(místo zdržení 20 minut způsobovaných návrhem odsunu). Hromadná doprava zůstane souměrná,
se společným středem,
s krátkými časy zajíždění ze středu města do všech čtvrtí.
Město zůstane zdravé, vzdušné a uvolněnéna další zlepšení se může použít část peněz právě ušetřených zde.
Evropské peníze se využijí na uklidnění poměrů na ulicích okolo nádraží a lepší silnice.
Zabývejme se
normální dopravou pro lidi, kteří jezdí pětivozovými osobáky do Tišnova, Rosic a Vranovic.
Na místních tratích vedlo 25 let neinvestování Správy železniční d. cesty (SŽDC) k útlumu lokálek a zmenšování železnice.
Ministerská vyhláška o poplatcích vede k nerovnováze a zavírání dalších místních tratí.
Pak, v rozhozeném prostředí, ministerský funkcionář zdůrazňuje potřebu jeho zásahů do jednotlivých případů – komu kam pošle dotace.
Pak si od obdarovávaných nechává "ohodnotit" svůj vliv v úřadu. Obloukem zpátky z těch dotací, z našich kapes.
Nedávno poslali miliardu dotace do firmy fotra jednoho z úředníků a jistý vysoce postavený funkcionář to podepsal (tunelům opět ano).
Příznačné je, že firma je bankrotářská a neschopná, požaduje dotace z kapes lidí, kteří musí živit sebe a k tomu ještě byrokraty a jejich hrabavé příbuzné.
SŽDC zhoršila útlum dopravy na místních tratích, pak se jich zbavuje jakoby "z nutnosti":
převádí státní majetek do pašaliku místních politiků.
Převod pozemků a budov skupinkám hochštaplerů, pod mediálním krytím "obnovy" lokálek.
Naše peníze z daní budou lít přes dotace do soukromých kapes,
pak střelí pozemky a kolejnice odvezou do šrotu.
Hezké heslo "oživení" lokálek dnes skrývá rozprodej a likvidaci tratí, tak zmizí poslední státní majetek – dráhy.
Údajně proto, že SŽDC není schopna udržovat více tratí. To je důvod zvednout mandle neschopnému vedení SŽDC, ne důvod ke ztrátě našeho majetku.
K úpravě poplatků a vlastnictví místních tratí mám připraveno několik námětů, zajišťujících dohled státu nad jeho majetkem i dopravní obslužnost,
S trochou snahy a rozumu se našly poplatkové vzorce, které zajistí stejný výběr plateb, přirozeně podpoří obslužnost, přitáhnou konkurenční dopravce.
Netřeba individuálních zásahů ministra, který si nechává platit podíl z dotací – a proto to nejde.
U rychlíků je tendence zkracovat ("je doba zkracování", jak říkala Vašáryová v Postřižinách ♥) a jezdit častěji, což je výhodné pro cestující, vidíme to u Jančurova RegioJetu i u Leo expresu.
Výhodné pro lidi i železnici je protáhnout kolejiště rovně k Novým sadům dle právě naznačeného řešení.
Ideálně ve středu města, ve středu hromadné dopravy, kam se přesunou i autobusy (mezi Nové sady a Úzkou),
čímž se přestupy stanou krátkými, cestujícím se usnadní život. Řešení přitom téměř zadarmo –
každý Brňan ušetří 220 000 Kč (nové auto) tímto řešením a přitom dostane moderní nádraží ve skvělé poloze.
Dojíždějící ušetří 6 měsíců života, které mohou věnovat dětem.
Život lidí je měřítkem stavby.
Ing. Zdeněk Prochá
zka,
konstruktér, Brno
Rozhodnutí úředníků ("motivovaných" z 60 MLD, které vezmou z výsledků naší práce) můžeme zvrátit,
stačí řešení
přátelům
nebo
předat odkaz na PetPe.cz/nadrazi-Brno.php lidem podobného smýšlení (tady e-mailem)...
a zaslat připomínky krajskému úřadu, jednoduchý návod je připraven.
"Prosím o zasílání zpráv o vývoji této opravdu neuvěřitelné kauzy." Hana H., Brno
"existuje nějaká registrace pro odběr těchto informací? zaznamenal jsem zájem lidí... zdravím," Jara B., Brno
Nahoře na stránce je okno pro vstup vzkazů, když vepíšete e-mail, přijdou vám novinky o vývoji v dopravě i zacházení s našimi penězi.
"Duraz bych kladl na prusvih,ze lide (70 tisic denne) se kapacitou dopravy nedostanou vcas na vlak a budou muset odjizdet na nadrazi o hodne drive.
To bude mit vliv na chudnuti obchodni site v centru i na spolecensky a kulturni zivot,na pohostinstvi. Neco jako nadrazi "Poruba" u Ostravy?Pozdravuji." Vlastimil H.